HTML

látástréning

Minden látásprobléma, akármilyen kemény is, kevésbé függenek össze a korral és a genetikával, ezért javíthatók, gyógyíthatók, ideális esetben meggyógyíthatók szemüveg nélkül. A hivatal nem ismeri az eljárást, ezért még nem alkotta meg a tudományba való beemelését. Amennyiben a problémák valóban öröklottek, vagy már a korral is összefüggnek, akkor hatásait szintén nem becsülhetjük alá, mert a tudati látást célozza meg és nem a szemben keresi az okokat.

Friss topikok

Címkék

"az Egészséges Látást Megőrző Iskolai Prg." ELMIP

2014.07.13. 09:47 xxnnn

dr. Bates

Jobb Látásért Magazin
1919 augusztus.
(Iskoláknak szóló kiadás).
2. oldal

Hogyan használjuk a látástesztet a gyerekeknél megelőzésre és a már kialakult látáshibák javítására?

A látótáblát (Snellen látásteszt) úgy kellene elhelyezni az osztályokban, hogy minden gyerek jól láthassa a helyéről és naponta olvashassa addig a legkisebb sorig, amit a helyéről még lát. Mindkét szemmel és külön-külön is. Egy szemes olvasásnál a másikat le kell takarni a kézzel úgy, hogy ne nyomódjon meg.  A gyakorlat alig egy perc, tehát nem hátráltatja az órai munkát. A gyakorlat minden napos elvégzése lehetővé teszi, hogy már egy hét alatt fejlessze a gyerekek látását, vagy akár teljesen meggyógyítsa az összes szemüveges –fénytörési hibát is néhány hónap, egy év, vagy még több idő elteltével.
-Természetesen a megelőzésre is ez az egyetlen iskolai módszer-. A nagyon gyenge szeműeket bátorítani kellene, hogy naponta többször olvasgassák el a táblát a fenti módon.
Az eredményeket igy lehet feljegyezni…:
John Smith,
10 éves:
1918 szept.15.-én ezt látta:
j.o.(jobb szem): 6/12
b.o.(bal szem): 6/6

1919 jan .- jén ezt látta:
j.o: 6/9
b.o.: 6/4.5

-Tehát egyértelműen javult a látása-. A számláló azt a távolságot jelenti m-ben, ahonnan olvas a gyerek, a nevező pedig annak a sornak a hivatalos jelzése, ahány m-ről jó látás esetén is el kellene tudni olvasni azt a sort.
Persze kívánatos volna, ha legalább egyszer egy évben meglátogatná az osztályokat egy, a módszert jól értő személy, aki válaszolna a kérdésekre és bátorítaná a tanárokat a módszer folytatására, aki, ha szükséges, még jelentést is küldhetne a hivatalos szerveknek a gyerekek látásáról.
Egyáltalán nem szükséges, hogy a rendszeres méréseket végző személy egészségügyi szakember legyen és értse a szem élettanát.

(A példában 6 m-ről mérik a gyerekek szemét, és míg az iskolai év elején a jobb szem csak a 12 m-es sort látta, tehát azt, amit a jó szemnek még 12 m-ről is látni kell, addig jan. 1.-jére ez már 9m-re javult. Az az eredeti szövegben amerikai mértékegységet, lábat találnak. Európában a mérések 5 m-ről történnek, de mivel nem szemorvosnál vagyunk, 2-3 m.- ről is lehet rögzíteni a fejlődést, ebben az esetben a számlálóban is 5, 2,v.3 m. kerül. Magyarországon 1997 óta létezik egy ilkyen project, amely minden magyar iskola számára ingyenes. 
Érdeklődő osztály, iskola esetén Vén Péterrel kell felvenni a kapcsolatot az info@szemtorna.hu - n).

forrás: www.central-fixation.com/better-eyesight-magazine/better-eyesight-1919-08.php
Vén Péter

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://latastrening.blog.hu/api/trackback/id/tr496483831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása