dr. Bates:
Jobb látás
havilap a látásproblémák megelőzésére és szemüveg nélküli gyógyítására
1921 augusztus
2.oldal
A gyerekek úgy is javíthatják rossz látásukat, ha időnként, tudatosan, rossz nézési szokásokat vesznek fel.
Sajnos a tanulók általában nagyon erőltetik a látásukat az iskolában, amikor nézik a táblát, vagy valami más messzebb lévő dolgot. Jól jön ilyenkor, ha bemutatjuk, hogy a bámulás, a szem bármilyen erőltetése mennyire káros.
Mondjuk el nekik, hogy fixálják azt a legkisebb betűt, amit a helyükről még jól látnak a látásteszten-táblán, stb.-. Bámuljanak rá, hunyorogjanak, azaz akarják az élesebb látást, amennyire csak bírják.
A betű halványodni kezd, majd teljesen eltűnik. Akár az egész tesztlap elhomályosodik, miközben feszíteni, fájni kezd a szem, a fej.
Most kérjük meg őket, hogy pihentessék szemeiket szemeltakarással. A fájdalom, a feszítés elmúlik és a betű is kiélesedik. Olyan betűk is élesebbek lesznek, amelyek eddig teljesen homályosak voltak.
A demonstráció után valószínű, hogy a gyerekek nem fogják erőltetni, hogy lássák a táblát, vagy mást, de néhány gyerek miatt érdemes többször megismételni az egészet, hogy a tudatalatti feszültségre késztetés náluk is elmúljon.
http://www.central-fixation.com/better-eyesight-magazine/better-eyesight-1921-08.php.
Vén Péter